pondělí 1. ledna 2024

PF 2024

autorkou PF je naše členka MarijaKes

Začátek nového roku bývá obdobím bilancování. Navíc, tady v klubu se už dlouho žádný souhrn  uplynulých událostí neobjevil, tak proč ne zrovna letos?

Zanedlouho (v únoru) klub oslaví už 4. narozeniny. Věřili byste tomu? Sice jsem asi naivně doufala v mnohem větší zájem ze strany blogerů. Ale na druhou stranu, není to zas tak špatné, když vezmeme v úvahu, že blogování už není tak atraktivní, jako kdysi. S tím nejspíš souvisí i to, že jsme stále nepřekročili magickou stovku členů. Popravdě, už bychom ji překročili dávno, ale každý rok mezi svátky mám čas si projít seznam a vymazat zrušené blogy. Ty neaktivní ponechávám, o členství si kdysi regulérně požádali a není vyloučeno, že se k blogování jednou vrátí.


S malým počtem členů (aktivně blogujících je z nich asi třetina) souvisí i dění v klubu. Nikoho nebaví dělat projekty s minimální odezvou. Facebook nás blokuje prakticky od vzniku klubu - už asi 3. příspěvek nebylo možné sdílet jeho prostřednictvím. Nepodařilo se mi zjednat nápravu, vyčerpala jsem všechny mě dostupné možnosti, aniž by byla ze strany FB vůbec nějaká odezva. Pokud tu někdo vládne angličtinou na takové úrovni, aby byl schopný to vykomunikovat přímo, má mé svolení a požehnání se toho ujmout.

Na závěr bych ráda připomněla naše rubriky:

Téma měsíce:
slouží nejen k inspiraci pro vaši tvorbu, ale jako vedlejší efekt má pomoci propagovat klub pomocí ikonky (a prokliku). Do TM patří nové články, vytvořené v měsíci, pro nějž bylo vyhlášeno. Tvořit může každý, člen i nečlen, ale v přehledu se objeví jen články členů.

Hrátky:
jsou další inspirační rubrikou, ovšem s mnohem obtížnějším zadáním. Zadání se vyhlašuje nepravidelně. Má podobné podmínky jako TM, jen s tím rozdílem, že můžete přiřadit i starší příspěvky, které odpovídají zadání.

Fotoúlovky:
místo pro vaše zajímavé fotky. Ovšem zájem je poměrně malý. Už před časem jsem zmínila, že uvažuji o jejím ukončení, protože ani mě už neuspokojuje ji vést. Místo ní bychom mohli zkusit nějaký jiný projekt.

Vtípky:
Zajímavé fotografie, které můžete doplnit vtipným komentářem, nebo jinak dotvořit, aby vzniklo něco pro pobavení druhých. Rubrika skončila pro nedostatek fotografií. Podle mě je to škoda, protože nápad to byl fakt skvělý. I proto chci ukončit Fotoúlovky, abychom vaše fotografie mohli použít spíše do této rubriky a obnovit ji.

Ptejte se:
rozhovory se členy klubu. Rubrika je neaktivní z důvodu nezájmu.

Když nebloguji:
další rubrika k sebeprezentaci našich členů. Jejím prostřednictvím máte možnost představit nám své koníčky. Stačí napsat článek a poslat ho na klubový e-mail.

Jak na to:
soubor návodů, jak něco udělat nejen na blogu. Kdokoliv může přispět svým návodem, nebo recenzí na nějaký prográmek, který nám usnadní blogování a vůbec působení ve virtuálním světě. 

Kromě těchto rubrik, jsme loni sestavili už druhý adventní kalendář z vašich starších článků. V tomto projektu bych chtěla pokračovat i v dalších letech.

Kromě těchto klubových aktivit, má každý z vás možnost propagovat na klubovém webu svůj vlastní projekt/soutěž, který uspořádá na svém blogu. A to jednak článkem - upoutávkou, ale i prostřednictvím ikonky v pravém menu.

Plány do budoucna

Jak už jsem naznačila, místo Fotoúlovků bych chtěla zkusit nějaký jiný projekt, který by to tu více oživil. Mám více nápadů, ale momentálně mě asi nejvíc láká nějaká rubrika věnovaná knihám. Ještě domýšlím detaily a během ledna bych vám ji přestavila.

To je asi vše, co mám na srdci. Na závěr bych chtěla popřát vám i našemu klubu štěstí do dalších let, aby pramen vaší inspirace nevyschl a abychom se tu za rok zase všichni ve zdraví sešli.



15 komentářů:

  1. Zajímavé shrnutí. Těším se na novou rubriku.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak co třeba focení na dané téma? Nebo abeceda ale písmena by tvořilo cokoli okolo nás. Větve, různé náčiní apod. Tenhle projekt jsme měli ještě na Blog.cz ve Fotoklubu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fajn nápady, ale s tím málem aktivních blogerů zatím prakticky nerealizovatelné. Jinak i k fotočlánkům se můžete nechat inspirovat TM.

      Vymazat
  3. Tedy výjímečně jsem na prosinec nezapomněla, tedy pokud mejl dorazil

    OdpovědětVymazat
  4. Správně, bilancování a plánování patří ke konci roku.
    Mám ale dotaz - jak funguje zařazování odkazů na nové spoty? Na ty mé se odkaz občas na chvíli objeví, na jiné zůstávají na hlavní stránce roky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tím, že blogy jsou rozděleny do kategorií. V každé se články posunují dolů s každým nově publikovaným. Když je v některé více aktivních blogů, tak se žebříček obměňuje rychleji. Zkus popřemýšlet, jestli by se tvůj blog nehodil do nějaké jiné, která je méně naplněná. Však blog nemusí být jen úzce zaměřený, stačí že některé téma převládá. Není problém na žádost blog přeřadit.

      Vymazat
    2. PS, při tvorbě kategorií jsem se inspirovala starým blog.cz a snažila se vybrat ty nejvíce obsazené.

      Vymazat
  5. Mám ve svých předsevzetích, že v roce Holuba budu do rubrik Klubu intenzivněji přispívat.

    OdpovědětVymazat
  6. Pohodový nový rok všem a spoustu inspirace k blogování i sdílení! Ať se daří!

    OdpovědětVymazat
  7. Hezký lednový den přeji a zrovna "Na Tři krále o krok dále" ☺. Všichni, nejen adminové cítí, že tento KB by ten krok dále potřeboval jako soli. Váhala jsem, jestli "to" mám tady napsat, protože můj příspěvek nemusí být pochopen tak, jak je zamýšlen a může se obrátit proti pisateli. Tento článek shrnující ten minulý rok mě navnadil. Myslím, že pro autorku nebylo snadné to psát, protože bychom měli být optimističtí, někoho i nalákat a ono vlastně není až tak co chválit. Prosím, nechci nikoho urazit, ale bylo by dobré si nalít "čistého vína". To, že někdo vloží jednu nebo i pár fotek, asi neznamená příliš velkou aktivitu. Docela mě překvapilo, že vám jde o překročení magické stovky členů. Přece v masové účasti to není. Já si každého, kdo se v dnešní době dobrovolně něčeho chytá a snaží se pro jiné něco udělat, opravdu vážím. Upřímně - dlouho jsem tady nebyla, dva nebo tři měsíce a přišla jsem tu náhodou. A vlastně mi klub vůbec nechyběl, proč to nenapsat na rovinu. Navrhuji, aby nám tady vedení klubu napsalo, k čemu Klub blogerů vlastně je, co těm členům přináší za pozitiva a proč je tedy "výhodné" být členem, protože já jsem to téměř po třech letech členství nepochopila. Na začátku jsem psala články na téma měsíce a docela mě to bavilo. Po čase jsem zjistila, že to mám jak slohové cvičení na dané téma, k čemu mi to je - bylo, jsem nepochopila. Správce asi jen zkontroloval, jestli to na blogu mám a ani nenapsal, jestli je to dobré, špatné. Nějaké body do tabulky byly připsány. Máte-li jiné, lepší zkušenosti, dejte vědět. Tak si dál píšu články na blog podle svého a nepotřebuji nějaké vedení. Stejně nevím, jestli za dobu mé nepřítomnosti zde někdo ze správců navštívil můj blog, komentář jsem nezaznamenala.
    Víte, kdysi se říkalo: "Kdo chce zapálit, ten musí sám hořet." Myslím, že to stále platí. Přece i vedoucí nějakého kroužku musí projevit větší aktivitu, aby ty ostatní vyprovokoval - zapálil, a mohl od druhých něco očekávat. Mám totiž pocit, že tento článek vznikl jen proto, že začal nový rok, že se to prostě dělá. Jinak by asi nevznikl.
    Zdravím všechny členy klubu a přeji, aby se nám všem v novém roce dařilo. 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za názor. Máš pravdu: nepsalo se to snadno. Raději bych vyzdvihla něco pozitivního, ale bohužel už dlouho v klubu nic nenacházím.
      Hořela jsem pro klub asi dva roky. Pracovala jsem pro něj i na úkor svých vlastních blogů. Pak se mi vrátily zdravotní potíže a já se musela spousty věcí vzdát.
      Překročení stovky členů není určitě cílem. Mnohem lepší by bylo, kdyby ti stávající se více zapojili do dění. Spíš mě to tak napadlo, že se po celou dobu motáme tak nějak těsně pod ní a ne a ne ji překonat. Noví členi přicházejí pomalu, ale ti stávající své blogy ruší. S tím počtem souvisí i jeden z hlavních cílů klubu, kterým je pomoci ostatním najít nové a zajímavé blogy ke čtení, prostřednictvím propagace tvorby našich členů. To se dlouhodobě nedaří plnit, protože nové blogy sem přibývají jen ojediněle. A aktivních členů je asi jen 30%, což se projevuje ve výpisech nových článků - málo se obměňují. Když sem pak náhodou někdo zavítá, přijde za týden a vidí, že tu visí stále tytéž články, za měsíc zase... Tak nemá důvod sem znovu chodit, natož se stát členem.

      Já jako správkyně to nezachráním. Mám v hlavě ještě spoustu nápadů, jak klub oživit, ale není v mých silách je všechny sama realizovat. Rubriky tu nejsou jen kvůli tomu, abyste si měli co přečíst nebo se pokochat fotkama. Každá má i další skrytý smysl. Už jsem zmínila skrytou reklamu na klub u TM a Hrátek. Není povinnost na ně psát. Ale na druhou stranu, když už někoho něco napadne, tak proč to nepřiřadit? Víte, jak mě zamrzí, když rozkliknu článek některého člena, který by s právě k TM hodil, ale on se s jeho označením a oznámením nám vůbec neobtěžoval?

      Máme tu rubriku rozhovorů. Připadá ti (a nejen tobě) v pořádku, že z téměř stovky členů, se za 4 roky fungování klubu nabídlo jen 12? A já doufala, že se prostřednictvím rozhovorů více seznámíme a že to trošku stmelí komunitu. To samé platí o rubrice Když nebloguji, jejímž prostřednictvím jsme chtěli ostatní blíže seznámit s různými koníčky našich členů - 6 příspěvků. Vím, že každý nejspíš o svých koníčcích píše i na blog, ale tam chodí stále ten stejný okruh lidí. Tady máte možnost o své zálibě říct i těm, kteří vás neznají, nebo jen velmi povrchně.

      Adventní kalendář měl ostatním připomenout ty nejlepší články z vašich blogů. Bohužel se nevydařil podle mých představ a já vůbec nevím, jestli se mám příští rok do něj pouštět. S tím letošním rozhodně spokojená nejsem, ale když už jsem ho v slíbila, tak jsem ho chtěla udělat. Dávala jsem ho dohromady prakticky sama. Na výzvu přišlo pouhých 5 článků! Naštěstí jsem měla uložené odkazy na články, které přišly o rok dříve a z kapacitních důvodů jsem je nepoužila, část jsem pak zaplnila příspěvky z blogů, které navštěvuji já a věděla jsem kde a co hledat.... Ani to nestačilo. Takže jsem rozklikla každý členský blog a pokud měl přístupný archiv, projela jsem minulý prosinec a leden... Ani to nestačilo, takže teprve zbytek jsem zaplácala vlastními články i když nerada, protože klub chci dělat hlavně pro vás a takhle to vypadá, že propaguju spíš sebe. A ve výsledku ani nevím, jestli někoho vůbec zajímal.

      Abych na závěr odpověděla na tvou otázku: K čemu je členům klub? "Smyslem a cílem našeho klubu je sdružovat česky a slovensky píšící blogery napříč platformami, poskytnout jim prostor, kde se mohou virtuálně potkávat a pomáhat jim s propagací jejich vlastní tvorby. K tomu se dle zájmu členů přidávají i další aktivity." jak je to napsáno pod záhlavím (O klubu).

      Většinu z toho klub bohužel neplní a není vidět ani žádný progres, který by dával naději, že jednou tomu tak bude. Spíš naopak. Jen já s Anawi jej urputně držíme při životě a stále ještě se nechceme úplně vzdát.

      Vymazat
  8. Děkuji za odpověď. To zhodnocení vlastně tak cítím, ale vidím, že jsem možná jediná, kdo se k tomu vůbec vyjádří. Psát otevřeně se dnes jaksi nenosí. Mnoho věcí je formálních, tak jako kdysi. Chci napsat něco - jednak jako člen a také jako člověk, který už nabral dost životních zkušeností na to, aby něco hodnotil. Jsem ráda, že to moje psaní není bráno jako kritika. Pokud se ještě pokusíme o zlepšení, nějaké "vzkříšení", musíme si toho vína nalít více, i když nebude od vynikajícího vinaře. Nemá cenu si něco nalhávat. Sama aktivně bloguji přes tři roky, což je pro někoho příliš krátká doba, předtím jsem asi deset let chodila na jiné blogy a pravidelně jsem tam psala. Už tehdy jsem mnohdy byla formou komentářů aktivnější, než mnozí, kteří svůj blog měli. Zrušení blogu.cz bylo předělem velmi nevítaným. Možná to byl úder, který to aktivní blogaření omráčil. V té době jsem vlastní blog neměla a tak jsem nemusela nic převádět, ale viděla jsem, jak to, že přišli ne svým rozhodnutím o blog, ty blogery zasáhlo. Mnozí ukončili své blogaření a ti, kteří už byli unaveni nebo znechuceni, už nic neobnovovali (nezaložili nový blog). A ti, kteří si blog převedli nebo nechali převést sem, ještě dobře rok i více při každé příležitosti vzpomínali na blog.cz a bylo znát, že jim tahle změna vadí. A tak jsem poznala, jak opravdu platí: Dvakrát nevstoupíš do stejné řeky! Několikrát v životě jsem to poznala a zkusím to tady vysvětlit. Chápu to tak, že mnozí z těch, co měli návyk na aktivní blogerskou činnost na starém blogu, založili blog tady, nic nezbývalo. Léty a tím, že "někdo" rozhoduje za vás, ztratili ten zápal a blogují už jen ze setrvačnosti. Kolikrát čtu - mě to už moc nebere. A je to znát. Stopa mnohých blogů zmizela v nenávratnu a oni si říkají, proč být aktivní. Navíc čas pracuje proti nám. Všem přibyla léta a mnohým aktivním blogerům přibyla léta s tím, že už mají jiné priority - řeší zdravotní stav svůj nebo ve své rodině, někteří si našli jiné zábavy. Tato skupina se už do aktivního blogaření nezapojí. Oni už nikam nově nechodí. Chci se mýlit, ale oni už nepřijmou něco nebo někoho nového, pohybují se "v kruhu". Je skupina, která se realizuje na FB, Instagramu nebo Pinterestu a blog je na posledním místě. Mladí, kteří by tu něco mohli změnit, jdou raději jinam.

    Také si myslím, že se nepodaří obnova rubrik, které byly na starém blogu atraktivní. To je jako ve společnosti jak vidím. Jako příklad dám slovní fotbal, který tady jako nabídka také byl navržen. Pochybuji, že dnes by někdo denně chodil hrál slovní fotbal a vymýšlel, někdy pracně slova. Možná zpočátku. Já jsem to dělala kdysi na jednom blogu a ta doba se už nevrátí.

    Také ta prezentace Tvorby našich členů na úvodní stránce má trhliny. Svůj návrh nemám, ale přidám se k těm, kteří tu vidí stále stejné blogy, některé tu jsou snad léta, možná tam ani nepřibývají články, ale jsou na očích. Takže vlastně "podporujeme" a zviditelňujeme ty neaktivní. A ti aktivní, co by si to zveřejnění zasloužili, jsou stále posouváni a ohřejí se tu možná pár hodin. Tohle spíš odradí a já se tam už ani nedívám.

    OdpovědětVymazat
  9. Je to moc hezké napsané .Ohledně fb rušení příspěvků,tak to se bohužel týká i útulku .

    OdpovědětVymazat
  10. Bohužel, veškeré kluby, které jsou okolo blogeru tak šly do kytek kvůli málo zájemcům a malé odezvě. Snazila jsem se s kamarádkou oživit klub umělců, ale měli jsme stejný problém. Proto jsme se rozhodli dát jiný formát než blog - internetový časopis a uvidíme jak to půjde.

    OdpovědětVymazat