čtvrtek 16. července 2020

Konec blog.cz a co dál...

Aktualizace 18.7. - viz níže

Konec blog.cz jste asi všichni zaznamenali. Nevím, jestli jste si všimli aktualizace článku Jak si zálohovat blog, kde byl ještě doplněn návod, jak zálohu nahrát na WordPress nebo Blogspot. I když to vypadá složitě, tak pokud se budete držet návodu, zvládnete to bez problémů. Bohužel záloha neobsahuje komentáře, takže o ty přijdete v každém případě. Ale buďme rádi, že provozovatel si vůbec dal tu práci a udělal prográmek, když na všechno ostatní očividně už léta kašle.

Nedalo mi to a oslovila jsem provozovatele dalších platforem, které znám, s dotazem, zda i oni umožňují import souboru z blog.cz a jakým způsobem.

Provozovatel platforem infoblog.cz a pise.cz je nyní na dovolené. Tyto platformy momentálně import blogu nepodporují, ale provozovatel již pracuje na nějakém prográmku, který by to umožnil. Jak sám říká, času je málo, ale doufá, že to do definitivního vypnutí blog.cz stihne. Takže kdo byste měli zájem se přestěhovat na jednu z těchto platforem, zkuste vyčkat.

Jen pár týdnů funguje úplně nová platforma 1blog.cz. Povšimla jsem si, že někdo se se již přesunul i tam. Dle vyjádření admina, tato platforma funguje na jiném principu a hromadný import dat z blog.cz tudíž není možný. Takže vhodné spíše pro blogery, kteří nedávno začali a nemají ještě tolik publikovaných článků, nebo pro ty, kteří chtějí začít znovu od začátku.

Víc platforem neznám, ale pokud vy o něčem víte, klidně mi to písněte. Když najdu kontakty na provozovatele, vznesu též dotazy a poté doplním odpovědi sem do článku.

Zároveň dávám k dispozici komentáře pod článkem k vzájemné pomoci a radám ohledně přesunu blogu. Pokud si s něčím nevíte rady, můžete se tu zkusit zeptat. Věřím, že když někdo bude vědět, poradí.

Aktualizace:
Zjistila jsem, že záloha zřejmě není dokonalá. Pokud máte na blogu 2 tisíce a více článků, zkontrolujte a porovnejte si archiv. Pravděpodobně vám tam budou chybět nejstarší články.
Pokud o ně nechcete přijít, tak si jejich počet před zálohováním zredukujte (promažte zbytečnosti) nebo je budete muset přenést ručně.

6 komentářů:

  1. Je to škoda. Byla to moje oblíbená blogova platforma (která měla i velký potenciál), cítila jsem se tam vždy jako doma. Well, život jde dál.

    Kdyby někdo potřeboval pomoci s blogem, tak klidně napište.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to smutné, ja som si presunula už svoje dva blogy sem a ďalšie dva väčšie ma čakajú. Presunu som sa bála, ale je to fakt easy, ale ešte sa s blogspotom zoznamujem a vychytávam, kde aká funkcia je, čo sa dá urobiť a čo sa urobiť nedá.
    Každopádne by som bola za to, ak by sa samozrejme niekomu chcelo, spraviť možno nejaké návody na blospote. Myslím, že teraz pri masívnom presune by to bolo fajn, ale to je len môj názor a chápem, že by sa do toho každému nechcelo, ale nie každému nováčikovi sa chce trápiť, prípadne má čas sa trápiť sám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové to základní seznámení s blogspotem jsem tu publikovala před týdnem.
      Jinak, pokud se najde někdo ochotný a vytvoří návody pro blogspot, nebo pro jakoukoliv jinou platformu, tak je tu ráda uveřejním. Stačí napsat článek a poslat mi ho.
      Já na to teď rozhodně nemám časovou kapacitu.

      Vymazat
  3. Děkuji, za snahu udělat takový článek. Muselo to dát práci. :)

    OdpovědětVymazat
  4. K té aktualizaci tohoto článku: Blog jsem musela importovat na vícekrát, nic jsem nepromazávala, ale vždy jsem dala importovat celý soubor znovu. Systém poznal, co už bylo nahráno a pokračoval nahráváním starších článků. A teprve další den se mohlo nahrávat pokračování, protože ten den byl už překročený limit.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    na píše.cz to již funguje :) Stačí vložit soubor xml a proběhne to celé za pár vteřin.

    http://administrator.pise.cz/720-import-clanku-z-blog-cz.html

    OdpovědětVymazat